Dubai: een naam voor ons reisgenootje...

10 oktober 2016 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Pffffieuw wat een week! Afscheid, een irritant woord dat centraal stond in onze laatste week thuis. Afscheid van collega's, vrienden en familie en ook een klein beetje van ons huisje. Gezellige etentjes, veel cadeautjes die we zeker gaan gebruiken en heel veel liefde en warmte van al deze mensen. Het gaf ons allebei een beetje onwennig gevoel maar met een traan en een lach hebben we ons er doorheen geslagen. Al moet ik wel bekennen dat ik even een gevoel kreeg van "ik wil thuis veilig bij al deze mensen blijven". Zelfs Abdelhak kreeg ook wat last van de spanning, wat ik niet gewend ben van hem. Maar terugkrabbelen was geen optie, dus na een heerlijk ontbijt met onze families vertrokken we richting Charleroi.

Na het inchecken van onze backpack en een hapje eten wilden we een foto maken van ons reisgenootje. owja, we hebben dus een lief reisgenootje van Abdel's collega's gekregen! De kleine muis uit het boek De Gruffalo is samen met ons op avontuur vertrokken. Het verhaal heb ik al vaker voorgelezen op het werk en ik was meteen helemaal weg van de muis. Maar dus een foto met onze muis, die trouwens nog een naam moet krijgen! Abdel kijkt om zich heen en meteen heeft hij door dat we hem nu al kwijt zijn. Helemaal verbazingwekkend is het niet maar toch ik had het arm beest in ieder geval tot Thailand gegeven hahahah. Maar helemaal kwijt is ie niet. We weten goed waar hij is, maar of hij die reis overleefd heeft? Hij zit namelijk in een open zijvak van Abdel's backpack! De kans is groot dat hij tijdens het laden en lossen er zomaar vandoor gaat en dat zou erg jammer zijn. Ach veel kunnen we nu niet meer doen behalve hopen op een goede afloop.

De vliegreis verloopt rustig en terwijl ik slaap raakt Abdel aan de praat met een Turkse man die naast hem zit. Lees hier hoe het gesprek ging: http://eventussenuit.reislogger.nl/small-talk-vliegtuig.218139.

Na afscheid te hebben genomen van de Turkse man en Turkije komen we snel aan in Dubai. Wow wat is het warm bij het uitstappen en dan is het nog 3u ‘s nachts. Snel komt de bagage op de band met Abdel’s backpack als eerst. Tot onze grote verbazing heeft de lieve muis zich stevig vastgehouden aan de tas want hij zit nog netjes op zijn plek. http://eventussenuit.reislogger.nl/video/zit-woehoeee.23106

Nog nooit was ik zo blij om een kleine knuffel te zien. Net als in het verhaal bewees onze kleine reisgenoot dat hij sterk is! Hij overleefde de hele reis inclusief overstappen. Met zen drietjes nemen we snel de taxi naar het hotel wat ook vlekkeloos gaat.

Na een heerlijk te hebben uitgeslapen horen we de nabije moskee oproepen voor het gebed. Dit is niet voor het ochtendgebed maar middag! Uit ervaring weten we dat iedereen dan netjes binnen blijft omdat dit het warmste moment van de dag is. In warme landen doen ze dan lekker een siesta. Wat doen wij? Wij gaan op dat moment in de verstikkende hitte naar buiten. Thank god for airconditioning! We nemen de metro naar de Dubai Mall en zoeken onze toevlucht in een fris hoekje met een lekkere cappuccino. De bouwkundige in Abdelhak komt weer naar boven en kraakt zijn nek met al die hoge gebouwen en deelt graag zijn kennis met mij. En ik, ik ben vooral aan het kijken, kijken en niet kopen.....

Trouwens ons reisgenootje heeft nog geen naam! Heb jij een leuke naam voor een kleine sterke muis laten het ons weten. We reiken een kleine beloning uit voor de mooiste naam....

Thanks

Somia & Abdelhak

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Siemon:
    10 oktober 2016
    Hoi Abdel en Somia, ik had Abdel persoonlijk nog een hele fijne reis willen wensen, tis er niet meer van gekomen!! Helaas..
    Bij deze dan alsnog! Ik volg jullie via het blog. Stuur elke keer wat foto's dat maakt jullie blogs compleet!
  2. Sisi:
    10 oktober 2016
    Leuk geschreven Somia! Het afscheidsontbijt was heel erg gezellig en lekker! Heerlijke Belgische koffiekoeken jammi. Bedankt daarvoor. Het muisje moeten jullie Bellie noemen van Belkasmi
  3. Faysal grave gast:
    10 oktober 2016
    Wahjaa bellie, noem jullie muis kababbel => Ka van kaddouri, bel van belkasmi, en babbel omdat Somia ni de meest stille persoon is hihi.
  4. Floor:
    Geniet jullie gek!
  5. Tante Yousra:
    10 oktober 2016
    Mooie blog zus! Noem jullie knuffel Lucky want het heeft geluk dat ze opreis is met jullie!
  6. Janneke:
    10 oktober 2016
    Wat leuk geschreven! En wat fijn dat we jullie avonturen mogen meebeleven zo!
  7. Farida:
    11 oktober 2016
    Noem jullie knuffel Abbie. Naar jullie Turkse reisgenoot dan beleefd hij ook nog wat mee!
  8. Anne:
    11 oktober 2016
    Heerlijk verhaal Som, wat schrijf je goed en leuk! Ben benieuwd hoe Muis gaat heten. Liefs voor jullie beiden
  9. Somia:
    12 oktober 2016
    Bedankt iedereen voor de leuke namen en een "special thanks" voor Yousra voor de leuke naam want Lucky he is indeed! Je beloning zal hij niet vergeten...
    check onze foto's voor een impressie van Dubai!