Na 100 dagen

17 januari 2017 - Koh Phi Phi, Thailand

100 dagen

Vandaag 17 januari zijn we op de 100ste dag van onze reis beland. Een groot verschil met de eerste weken waar we nog moeite hadden om onze backpack elke keer in en uit te pakken, gaat het nu vanzelf. We zitten lekker in ons vel en de afgelopen 2 weken hebben daar zeker bij geholpen. We hebben een heerlijke tijd gehad in het zuiden van Thailand. Sorry dat ik al 2 weken niets heb laten horen maar ik probeer het beknopt te houden...

Phuket

Zonder echt een plan zijn we in Phuket beland. Hiervan wisten we dat het een party eiland was maar ach dat willen we ook wel zien. Phuket is net als Bali een beetje mishandeld door de talloze toeristen die er jaarlijks komen voor de emmertjes alcohol en feestjes. Als je rond middernacht door de straten van Patong in Phuket loopt lijkt het wel middag met alle mensen op straat en neon verlichting. Wij hebben gekozen voor een leuke boottocht naar het James Bond island en hebben veel plezier gehad met kanoën. Helaas voor ons en de feestgangers is het na 2 zonnige dagen heel hard beginnen regenen. Na 4 dagen namen we afscheid van Phuket en lang leve Facebook waar we van andere backpackers info kregen waar het wel droog is. Gelukkig was dit op Phi Phi het geval.

Koh Phi Phi

De afbeelding bovenaan onze blog is het uitzicht vanuit het strand op Phi Phi. En ook in het echt, zonder fotofilter, ziet het er prachtig uit. We zijn 5 dagen op Phi Phi gebleven maar wat vlogen die dagen voorbij. Net als Phuket hebben de feestbeesten dit eiland ontdekt, maar doordat er geen verkeer is over het hele eiland is het overdag heerlijk rustig als iedereen zijn roes uitslaapt.

Naast een prachtig strand hebben ze rondom Phi Phi ook een mooie onderwaterwereld. Om gemakkelijk te beginnen zijn we eerst gaan snorkelen. Wajaauw  (wauw op zen Marokkaans want wauw dekt de lading niet). We hebben al veel natuur gezien maar wat is de oceaan toch mooi. De kapitein van ons bootje hielp een handje door rijst in het water te gooien waardoor alle visjes natuurlijk onze kant op kwamen zwemmen. Of dit gezond is weet ik niet maar we hebben wel een superleuke vermoeiende dag gehad. De volgende dag zocht Abdelhak meteen een duikschool op want dit smaakte naar meer. Helaas kon ik niet mee met mijn astma en oorontsteking. Ik kon wel mee op de boot, maar ik koos voor een middagje bij een spa voor een massage. Abdelhak kwam helemaal enthousiast terug van het duiken. Hij was in het begin wel wat zenuwachtig, maar eenmaal hij het ademen "vergat" ging het allemaal vanzelf. Naast duiken, snorkelen en de full moon party's hebben we ook het viewpoint bezocht. Een wandeling van 2 km bracht ons op het hoogste punt van Phi Phi waar we echt het mooiste uitzicht hadden over het hele eiland. Van alle stranden en eilanden hebben we toch wel van dit plekje het meest genoten!

Koh Lanta

Ondertussen bleef het stormen aan de oostelijke eilanden. Op 1 uurtje varen van Phi Phi ligt Koh Lanta waar het zonnetje wel was. Hier hebben we onze laatste 4 dagen doorgebracht. Koh Lanta is heel anders. Het eiland is erg rustig en niet gericht op feestgangers. We hebben een scooter gehuurd en ooh wat geeft dit toch een vrijheid. Sommige stukjes strand waren echt helemaal leeg!

Maar al snel kwam Abdelhak er achter dat er een partijgenoot van hem ook op het eiland zat dus met de scooter zijn we Gerard en zijn vrouw gaan opzoeken. We hebben een leuke dag gehad met koffieleuten op zen Hollands. Voor ons was dit erg prettig om weer over Nederland te praten.

Er stond nog 1 to do dingetje op mijn lijstje voor Thailand en dat was een kookles. Op onze laatste dag in Lanta kreeg ik een leuke inspirerende les. Wie mij kent weet dat ik nooit doe wat me gezegd wordt dus na wijzigen van sommige ingrediënten heb ik met de kok een erg lekkere lunch op tafel gezet. Het was wel een teleurstelling toen ik er achter kwam dat mijn favoriete saus (zoetzuur) tomatenketchup als basis heeft.... ach hij wordt er niet minder lekker door.

Onze laatste dagen in Thailand brengen we door in Bangkok. We gaan nog wat shoppen en we ook nog afgesproken met een Belgische kennis die net in Thailand is aangekomen.

Verder moeten we nog een beetje inpakken, afscheid van dit mooie land en ons klaar voor onze reis naar India.......

Somia en Abdelhak

1. Kaddouri mohamed:
    17 januari 2017
    Prachtige verhaal , ik leef toch mee elke dag.
  2. Monique Bar:
    17 januari 2017
    Had Abdel niet beter een kookles kunnen nemen? :-)
    Wat leuk weer om te lezen. En heel benieuwd naar jullie verhalen in India.
  3. Janneke:
    17 januari 2017
    Ohhhhhh het klinkt weer allemaal heerlijk! Ik lees nog steeds meg plezier je beeldend mooie vrolijke verhalen!
  4. Marijke:
    17 januari 2017
    Weer een interessant verslag. Blijf genieten van de reis.
  5. Fatiha kaddouri:
    Mooi verhaal Somia!!!!!
  6. Somia:
    17 januari 2017
    Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties, ook bij de andere blogs! @Monique de kok zag meteen al dat er geen beginnen aan was en Abdelhak kreeg vriendelijk het verzoek om het te houden bij binnen schuiven hahahaha Nee dit was echt iets dat ik graag wilde doen en Abdelhak had niet zo veel zin om in zijn vingers te snijden