Tijd vliegt voorbij.....

19 november 2016 - Sydney, Australië

Wow wat gaat de tijd opeens snel! Donderdag hebben afscheid genomen van Maleisië na bijna een maand rondreizen. We hebben echt genoten van de vriendelijke mensen en het prachtig land. De laatste dagen voelden we ons thuis en stonden vooral in teken van het uitwerken van Australië. Want daar zijn we nu! Na een vliegreis van 8 uurtjes kwamen we gaar aan in Sydney. Gelukkig had het beetje onderzoek doen zijn vruchten afgeworpen want vanuit de luchthaven pakten we de trein naar centraal en vandaar zijn we wandelend naar ons hotel gegaan. Sydney central station was in eerste opzicht erg teleurstellend op de late avond. Erg stil en donker. Dankzij een offline navigatie app kwamen we in de straat van ons hotel. Door alle neon- verlichting en mensen die buiten stonden was de stilte snel voorbij. We zagen een brandweerwagen en een groepje brandweermannen. Hmmmm staan die nou voor Maze backpackers?! Ja hoor, het hele hotel was geëvacueerd. Welcome to Sydney. Abdelhak had in 2 minuten iedereen om zich heen geïnterviewd en zo kwamen we te weten dat er een slimmerik stiekem probeerde te roken. Les nummer 1: er hangen overal rookmelders. Gelukkig was er niet veel aan de hand en mochten we al snel inchecken.

Dit hotel heeft 2 verdiepingen die ze slim hebben verdeeld. De eerste verdieping is voor de die – hard backpackers die voor een tientje met 20 man een kamer delen. En de 2de verdieping is zeg maar voor de 30 plussers die nog graag bij de jeugd wil horen… rara op welke verdieping wij zitten?

Maar dus Sydney… op onze eerste dag hebben we met een kaart de stad verkend. Na een kleine wandeling stonden we erg snel voor het Oprahhouse en de Harbour bridge. Nu hebben we al best veel steden gezien maar wat deden we toch belachelijk. Want dit uitzicht was echt wauw! Dit moeten we delen was onze eerste ingeving hahaha dus hebben we meteen een paar mensen wakker geskyped. Door sommigen is dit ons niet echt in dank genomen want ja paniek ze bellen uit Australië hahahah niets aan de hand… we wilden gewoon dit moois delen.

Sydney is alles wat we verwacht hadden. Er hangt een heerlijke relaxte sfeer en de diversiteit aan eettentjes laat zien hoeveel verschillende mensen hier wonen. Erg apart vinden wij de enorme sushirollen die ze verkopen. We eten sushi meestal in kleine hapjes maar aangezien Australie een immens land is hebben ze ook de sushi aangepast. Dus gewoon een hele rol die je zoals een broodje opeet. We hebben ook chinatown bezocht en daar hebben we de leukste souveniertjes gevonden. Een wat minder leuk souvenir vinden we de vloerkleedjes van kangeroohuid inclusief staart. Volgens de verkoper een echte huid maar we voelden er niets voor om zo’n kleed aan te schaffen.

We hebben met 3 weken niet heel veel tijd in Australie maar we zaten zo vlakbij vanuit Azie dat we heel even de sfeer komen proeven. We blijven nog tot maandag in het centrum van Sydney en dan gaan we naar Bondi beach en Manly. Mooie stranden aan de kust van Sydney. Er staat ook een bezoekje aan de Blue Mountains gepland en hierna huren we een autootje en doen we de great ocean road aan.

Leuk al die namen en ik heb zoooo veel te vertellen maar tijd is kostbaar op dit moment en het gaat allemaal snel voorbij!

Owja vandaag staat er rondleiding door de stad op het programma. Deze rondleiding is gratis en wordt gegeven door locals die graag vertellen over hun stad....

Somia en Abdelhak

1. Tante Yousra:
    20 november 2016
    Het uitzicht was inderdaad echt prachtig, dank jullie wel voor het delen met ons. Zeker niet vergeten om Vegemite te proberen haha
    groetjes Yousra
  2. Fatiha kaddouri:
    20 november 2016
    Mooi verwoord Som.En maar genieten verder. Vergeten jullie niet te eten? jullie zien er een beetje magertjes uit.
  3. Naima Kaddouri:
    23 november 2016
    Leuk hoor, wat een avontuur!
    Doen jullie het wel rustig aan met die bergen?!