To blog or not to blog...

5 oktober 2016 - Amsterdam, Nederland

Na meer dan een jaar sparen en dromen is het bijna zo ver. We gaan op reis en hoe! We gaan gewoon 5 maanden backpacken!!? Reizen? Rondhangen? Ja gewoon lekker beginnen in China en we nemen onderweg nog een paar landen mee. Tickets naar Beijing geboekt, soort van reisplan gemaakt en gaan met die banaan. Owja nog even visum aanvragen maar komt goed want met een Nederlands paspoort kom je toch elk land in en je zou denken dat ze ons graag zien komen. Dus niet!!! Door een of andere “top” zijn de visum eisen aangescherpt. Op zich niets aan de hand want dit regelen we gewoon even. Eén detail! Mensen met een visumstempel in hun oud paspoort van landen zoals Marokko en Turkije komen er voorlopig niet in. Hmmm rara waar wij zijn geweest in 2015…. In allebei de landen ook nog. En daar vloog China voor onze neus weg net zo snel als het vliegtuig daar naar toe.

Gelukkig werkte de verzekering mee en mochten we een nieuw plan bedenken. Luxeproblemen zijn best irritant! Neem de wereldkaart en bedenk een nieuw land om onze reis te starten. Heel even kwam Zuid Afrika langs maar al snel bleven we in Azië dromen en kwamen we uit op Vietnam. Een land dat we graag wilden zien maar niet in de eerste planning paste.

Onze zoektocht naar een nieuw land kreeg ook een staartje. Onze vertrekdatum hebben we met een week vervroegd en om van onze overstap te genieten hebben we er een paar daagjes Dubai aan toegevoegd. Ja, Dubai is natuurlijk het ultieme backpack land hahaha nee hoor we zijn geen doorsnee backpackers die in Thailand of Laos beginnen. Wij gaan eerst lekker ontspannen en onze reis verder plannen als we in Dubai zijn.

We hebben geen “must do” of “must see” lijstje. De enige vereisten voor de komende tijd is lekker samen ontspannen.Ow en de titel van deze blog? Jah daar hebben we lang over nagedacht. Wel of geen blog. Want we moeten in het dagelijks leven als zo veel. Maar toch hebben we er voor gekozen om een blog te maken. Niets spiritueel of maatschappelijks aan deze reis of blog. Gewoon 2 mensen die er even tussen uit gaan en dit graag willen delen met iedereen.

Somia & Abdelhak

1. Kaddouri mohamed:
    Geniet ervan.
  2. Claudia:
    5 oktober 2016
    Top! Geniet ervan, ik en met mij vast heel wat andere veico's lezen graag mee! Geniet ervan en veilige reis!!
  3. Oumayma Chatie:
    5 oktober 2016
    Veel plezier en veel amusement!!
  4. Anne:
    5 oktober 2016
    Wat een heerlijk vooruitzicht!
  5. Chaimaa:
    Geniet ervan
  6. Ahmed Afennas:
    5 oktober 2016
    Top! De eerste blog is al veelbelovend. Dit smaakt naar meer.
    Wens jullie van harte een behouden reis en hopelijk maken jullie een 'fotoreportage' van jullie reis :)
    Ik lees alvast mee.
  7. Bea van Berkum:
    5 oktober 2016
    Wat een heerlijk vooruitzicht en wens jullie een hele fijne en veilige tijd. Geniet ervan!
  8. Laila kaddouri:
    5 oktober 2016
    Geniet ervan! En een hele goede zet om alles te bloggen! Zo zijn we toch ook wel een beetje mee he ;-)
  9. Sisi:
    5 oktober 2016
    Beste Somia en Abdelhak, wat leuk dat jullie een blog gaan bijhouden. Zo kunnen wij ook lekker meegenieten van jullie avonturen! Geniet ervan. X
  10. Marijke:
    5 oktober 2016
    De vaart zit er meteen al in evenals de flexibiliteit om van koers te veranderen. Succes
  11. Hanane el Kouaa:
    5 oktober 2016
    Super leuk! Vooral bloggen, zo hebben wij ook een klein beetje vakantie
  12. Hajar Kaddouri:
    6 oktober 2016
    Hoe zijn jullie nog in West-Europa? Ik dacht dat jullie al weg waren! Of hebben ze me van alles zitten wijsmaken :p.
  13. Harm:
    6 oktober 2016
    Tip: als jullie in Hanoi zijn bezoek dan het waterpoppen-/Waterpuppet theater (Roi Nuoc). Ligt aan het meer (met de schildpad) en voor een toerist is soms nog wel een kaartje te krijgen als het uitverkocht is. Erg leuk met live muziek.
    En .... doe de groeten aan Ho Chi Minh.

Veel plezier en laat je verassen!
  14. Maryvonne:
    Goeie reis!
  15. Anita:
    6 oktober 2016
    Wat een geweldig avontuur. Ontzettend intressant om je blog te blijven volgen. Succes en geniet enorm van ieder minuut !
  16. Desiré:
    6 oktober 2016
    Wat een heerlijk vooruitzicht! En mocht je in Dubai toch zin hebben om de Burj Khalifa te bekijken van binnen, dan is het aan te raden kaarten online vooraf te kopen, scheelt enorm in prijs en wachtrij;-) Toi toi toi!
  17. Paulien hilhorst:
    6 oktober 2016
    Leuk dat jullie zo'n hele lange reis gaan maken, 5 maanden, geweldig! Ik heb me geabonneerd op dit blog hoor, hartstikke leuk, terwijl hier de dagen echt zo kort zijn en de pepernoten om je oren suizen! Goede reis, groet van Paulien
  18. Joe:
    7 oktober 2016
    Have Fun (again)!
  19. Somia:
    7 oktober 2016
    Dank jullie wel voor alle leuke reacties en tips. Dat nemen we echt van harte! We zijn nu volop bezig met inpakken en de laatste dingetjes, maar we zijn er helemaal klaar voor, denk ik...
  20. Karima b:
    Geniet van jullie reis
  21. Monique:
    9 oktober 2016
    Super dat ik zo kan meelezen en genieten van jullie belevenissen, hoop dat het een mooi avontuur gaat worden (in het echt en in deze reisblog), in ieder geval een hele fijne tijd
  22. Ali Kaddouri:
    9 oktober 2016
    Vandaag hebben we afscheid mogen nemen van jullie. Geen leuke moment uiteraard ( afscheid nemen is niet zo fijn), maar ik ben echt tros en blij voor jullie. We weten ondertussen wat te doen tijdens deze korte ( winter)maanden, jullie blog lezen en volgen. Spannend!
  23. Tine:
    10 oktober 2016
    Ik wens jullie heel veel plezier met jullie droom reis en ga jullie zeker volgen.
  24. Teije:
    10 oktober 2016
    Ik zal jullie blog met veel plezier volgen.
  25. Jeltje:
    10 oktober 2016
    Hé geniet er van jullie hebben dit zo verdient meis
  26. Saira:
    10 oktober 2016
    Wat ontzettend leuk Abdelhak en Somia. Have fun in het verre oosten. Ik zal jullie volgen.